تکنیک - 1

موفقیت ، امید ، سرگرمی

...این وبلاگ سعی داره تا با ارئه راهکارهای زیبا شما را به زندگی خوب دعوت کنه ...

 

تکنیک :
با این 11 روش شادی را به زندگیتان دعوت کنید ...
همیشه بر این باور باش که شادمانی در زندگی حق طبیعی توست ، شادی نیازی به این ندارد که آن را یاد بگیری و یا نیازی به کسب تجربه و نظم و انضباط ندارد ، مهم نیست که در چه مرحله از زندگی هستی ، فقط بخند ...
1.   شکر گذار باش
از بابت تمام نعماتی که در زندگی ات داری خدا را شکر کن ، شکر گذاری باعث می شود که حال و هوای عمیق شادمانی را احساس کنی ، مطمئن باش اگر بخواهی دایم در زندگی نق بزنی و بنده ای ناشکر باشی مورد خشم و غضب الهی قرار می گیری و همین نعمات فعلی زندگی ات را هم از دست می دهی .
2.   در هر وضعیتی خوش بین باش
خوش بینی یعنی برنده بودن در زندگی . مهم نیست که در چه وضعیتی هستی ، زمانی موفق هستی که در هر کاری خوش بینی را چاشنی آن کار بکنی . تازه اگر هم در مسیری از زندگی ات ناکام شدی یعنی که فرصتی برای رشد معنوی ات ایجاد شده است ، وقتی با عینک خوش بینی به دنیا نگاه کنی در طی مسیر ، فرصت هایی بی حد و حساب در سر راهت سبز می شوند .
3.   هرگز خودت را با دیگران مقایسه نکن
مقایسه کردن خود با دیگران یعنی سمی مهلک ، به هر حال اگر خودت را یک سر و گردن بالاتر از دیگران به حساب بیاوری دچار غرور کاذب می شوی و در این صورت است که نفس تو قد علم می کند . اگر هم خودت را کمتر از دیگران بدانی تمام تلاش هایی را که برای رسیدن به اهدافت کرده ای را بی ارزش قلمداد می کنی و مسیر رسیدن به هدفت را می بندی ، مقایسه کردن عادتی ناسالم است . اگر هم خیلی دلت میخواهد خودت را با کسی یا چیزی مقایسه کنی تغییرات خود را با خود اولیه ات که چه بودی و چه شدی مقایسه کن .
4.   عشق و محبت را تمرین کن
مهربانی تو باعث رضایت خاطر می شود نه تنها برای خودت بلکه برای اطرافیانت .
5.   معاشرتی باش
افراد معاشرتی شادترین هستند . آمار نشان می دهد که آمار خود کشی در افراد منزوی و تنها بسیار بالاست ، وقتی در محفل دوستان باشی حسی خوشایندی وجودت را فرا می گیرد و احساس می کنی زندگی ارزشمند است .
6.   بخشش را یاد بگیر
هرگز سعی نکن حس انزجار و تنفر را در وجودت نگه داری . ذهن تو نمی تواند فرق گذشته و یا آینده را تشخیص دهد . وقتی از کسی متنفر باشی و مدام در این مورد فکر کنی ، حال و هوای منفی مثل خوره به جانت می افتد و باعث تضعیف سیستم ایمنی بدنت می شود و سلامتی ات را به خطر می اندازد . پس بخاطر حفظ سلامتی ات هم که شده دیگران را ببخش تا آرامش خاطر کسب کنی .
7.   روی کارهایت تمرکز داشته باش
در هر کاری چنان حواست را متمرکز کن تا این که با آن کار یکی شوی . اقدام و آگاهی اصول موفقیت هستند ، تمرکز باید بقدری باشد که حتی گرسنگی ، خواب یا هر نوع احساس دیگری نتواند حواس ات را از آن کار پرت کند .
8.   لذات زندگی را قدر بدان
سعی کن روند لذت بردن در هر زمینه ای را کند کنی تا بتوانی شادمانی عمیق را تجربه کنی ، در این دنیای پر هیاهو ، براحتی تجارب لذت بخش زندگی فراموش می شود ، زمانی که تو لذت و قدردانی را نادیده بگیری در واقع لحظات جادویی زندگی را هدر داده ای . پس یادت باشد که در هر وضعیتی حتی جزیی ، شادی و لذت را به طور عمقی تجربه کنی .
9.   در برابر اهدافت متعهد باش
از صمیم قلب خودت را سرسپرده اهدافت کن که در این صورت معجزه ها پشت سرهم رخ می دهند . وقتی در قبال مسوولیتی خود را متعهد بدانی در واقع بجز انجام آن چاره ای دیگری نداری و نمی توانی تغییر عقیده بدهی که همین امر باعث می شود به طور ناخودآگاه تر خوشحال باشی ، چون تا حدی اهدافت برایت شفاف و روشن شده است .
10.معنویت را به زندگیت وارد کن
وقتی فردی مذهبی و با ایمان باشی ، متوجه می شوی که خودت و قدر و ارزشت بالاتر از زندگی است و همان ایده ای که زمانی برایت احمقانه بوده در حال حاضر به صورت مهم تری عامل زندگی ات شده است . معنویت باعث می شود که به ریسمان الهی چنگ بزنی و با این ریسمان خودت را به درجات بالای معنوی برسانی .
11.مواظب سلامتی ات باش
حفظ سلامتی موجب نشاط و شادی است . زمانی که از لحاظ جسمی و فیزیکی بی بنیه باشی ، انرژی ذهنی ، عاطفی و معنوی هم تاثیری منفی روی بدنت می گذارد پس سعی کن که برنامه تغذیه ای و سلامتی صمیمی را در زندگی ات پیاده سازی کنی .
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت14:53توسط اصغر محمودی | |